Ved du hvad det kræver at være ansvarlig for et PMO? Se med her.

PMO disciplinen er forholdsvis ny for mange. Projektkontorer har har man kendt til siden slut 50-erne start 60-erne. Men det er først de sidste ca 20 år, at PMO-et for alvor har udviklet sig som selvstændig disciplin og som organisatorisk enhed.

Tidligere var det den mest erfarne ingeniør, der sammen med udviklings-afdelingen også forsøgte at koordinere aktiviteter på tværs af virksomheden. Det var oftest topledelsen der afgjorde hvilke projekter der skulle køre og hvilke der skulle vente, og det var måske op til produktions-chefen at sikre kvalitet i alle faser af projektet, helt frem til kunden stod med produktet i hånden.

I dag har flere virksomheder set værdien af at lade et PMO koordinere, skabe overblik og gennemføre netop, blandt mange andre, disse aktiviteter.

Det siger sig selv, at personen der er ansvarlig for projektkontorert, skal rumme mange kvaliteter og kompetencer.

Se min lille video hvor jeg giver mit bud på hvilke kerne kompetencer en "Head of PMO" skal have.

Ved du at Ingeniørforeningen IDA og ProjectGovernance har udviklet en PMO manager uddannelse der løber over 6 moduler og hvor du udvikler både dit PMO og dit selv? Du kan stadig nå at komme med. Hold 2 starter 11FEB.

Se en video om indholdet af PMO manager uddannelsen HER

Og læs alle detaljerne om uddannelsen HER

Vi ses

Udvalgte blogindlæg
Seneste blogindlæg
Arkiv
Sorter efter tags
Følg os
  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • YouTube Social  Icon

© 2019 · ProjectGovernance ApS       |       Stengårds Allé 106 · 2800 Lyngby · Danmark        |         info@projectgovernance.dk

CVR: 33 25 43 26